Uansett hva du skal selge, er det lite som slår å prate direkte med folk. Men når opptil 2 av 3 potensielle kunder har reservert seg mot telefonsalg, hvordan kan vi best nå dem? Her er løsningen som gjør feltarbeid til en lek.

Problemet er velkjent: Selgere som jobber dør til dør, mangler oversikt. De må nøye seg med upraktiske papirkart og tungvinte loggføringsløsninger. Sånt blir det ikke effektivt salg av. Skal du overbevise flest mulig – på kortest mulig tid – trengs kontroll, oversikt og kunnskap. Verktøyet Byndle Maps gir deg alle 3.

Et lite CRM i lomma

popup

Vi synes ikke du skal måtte være orienteringsløper for å finne frem til gode leads. Med det visuelle CRM-et Byndle Maps får selgere ute i felten en stilig og lettfattelig oversikt over sine tildelte områder – og kun sine tildelte områder. Her er det ingen kronglete adresselister eller rotete kart å forholde seg til. Nå kan du legge igjen kompasset hjemme, og heller ta med deg nettbrettet.

Elsker at systemet gjør det mulig å bruke nettbrett eller mobil uten å måtte trykke inn personinfo på forhånd. Når alt ligger der fra før, trenger bare å tenke på salget

– Selger og Byndle Maps bruker

Kunnskap om kunden er en av nøklene til effektivt salg. Med Byndle Maps kan du med et tastetrykk få opp relevant offentlig informasjon om husstanden – før du ringer på døren. Du kan også legge inn informasjon du selv sitter på, slik som eksisterende kundeforhold, medlemskap, kampanjesegmenteringer o.l. Da vil du også få opp disse på kartet – med egendefinerte markører. Og når du er ferdig, kan du enkelt registrere status rett på kundekortet.

Ikke bare for selgeren

Områdeinformasjon

Men Byndle Maps gir ikke bare mer kontroll og oversikt til selgerne. Den smarte løsningen består nemlig av flere lag, som styres av rettigheter. Dette setter du opp helt som du vil. Sitter du for eksempel som teamleder på salgskontoret, får du ditt eget oversiktsbilde. Her får du se alle områdene valgt av oppdragsgiver, og du kan selv tildele disse videre til selgerne dine. Du kan også utvide eksisterende områder fortløpende.

Det beste er at all aktivitet og hendelser blir loggført, slik at vi snakker om faktiske hendelser under salg- og oppstartsmøter. No more bullshit, rett og slett.

– Teamleder og Maps-bruker

På toppen av dette får salgskontoret også tilgang til live hendelseslogg – og komplett statistikk over både selgerne og områdene deres. Slik har du som leder alltid oversikt over ytelsen til teamet ditt.

Happy oppdragsgiver, happy life

Det siste laget er for oppdragsgiveren. Han eller hun kan – gjennom Maps – enkelt tildele aktuelle områder til ønsket salgskontor. Som oppdragsgiver får du fullstendig oversikt over statistikk på alle områder hvor selgerne jobber – detaljert med responskoder, dersom du ønsker det.

Nå føler vi at vi har oversikt over alle eksisterende og potensielle kunder. Møtene med salgskontorene er effektive, siden vi også ser aktiviteten og hendelsene til hvert kontor. I tillegg får partnerne våre kun tilgang til dataen vi ønsker, og det er en trygghet for oss.

– Oppdragsgiver og Maps-bruker

Importere nye områder? No problem. Arkivere gamle – og hente dem tilbake hvis du trenger dem for statistikk? Enkelt. På ditt eget adminpanel kan du sette opp og organisere salgskontor, brukere, tilbud, markører, informasjon på kundekort, lisenser og mye mer.

Feltsalg har ganske enkelt aldri vært smidigere – for hverken selger, salgskontor eller oppdragsgiver.